Read La piccola ombra by Banana Yoshimoto Free Online


Ebook La piccola ombra by Banana Yoshimoto read! Book Title: La piccola ombra
The author of the book: Banana Yoshimoto
ISBN 13: 9788807818073
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 925 KB
City - Country: No data
Loaded: 2498 times
Reader ratings: 4.4
Edition: Feltrinelli
Date of issue: January 4th 2004
ISBN: 8807818078

Read full description of the books:



Cosa significa tradire? Come si tradisce? Il tradimento ha per tutti lo stesso significato? Banana Yoshimoto, più che dare risposte, disegna paesaggi emotivi che delineano i confini di uno degli aspetti più dolorosi ed enigmatici del vivere. Chi tradisce? La fanciulla che ha una relazione con un uomo sposato o la moglie ingannata che, consapevole dell'affaire, mente annunciandole la morte dell'amante? Chi si sente più tradito? La madre che pensa sia giusto confidare alla figlia la data di morte della nipotina appena nata, rivelandole il suo calcolo astrologico, o la figlia che non vorrà mai più perdonarla per la nefasta profezia? Le protagoniste di questi racconti sono giovani donne giapponesi tra i venti e i trent'anni. Per motivi vari, si trovano in Argentina, Paraguay, Brasile: terre dalle tinte fortissime, colme di una straordinaria energia vitale che colpisce la loro sensibilità. Sono tutte partecipi o spettatrici di un tradimento che, dalla prospettiva straniata dell'essere altrove, acquista una dimensione diversa e diventa un'occasione speciale per riflettere più profondamente sulla propria identità. Come spesso succede con Banana Yoshimoto, più che la trama in sé, è lo sviluppo psicologico dei personaggi ad avere importanza, il loro modo di accostarsi ai molteplici aspetti della realtà. E nelle loro differenti vicende, il tradimento diventa un inevitabile passaggio dell'esistenza, una parte integrante della vita.


Download La piccola ombra PDF La piccola ombra PDF
Download La piccola ombra ERUB La piccola ombra PDF
Download La piccola ombra DOC La piccola ombra PDF
Download La piccola ombra TXT La piccola ombra PDF



Read information about the author

Ebook La piccola ombra read Online! Banana Yoshimoto (よしもと ばなな or 吉本 ばなな) is the pen name of Mahoko Yoshimoto (吉本 真秀子), a Japanese contemporary writer. She writes her name in hiragana. (See also 吉本芭娜娜 (Chinese).)

Along with having a famous father, poet Takaaki Yoshimoto, Banana's sister, Haruno Yoiko, is a well-known cartoonist in Japan. Growing up in a liberal family, she learned the value of independence from a young age.

She graduated from Nihon University's Art College, majoring in Literature. During that time, she took the pseudonym "Banana" after her love of banana flowers, a name she recognizes as both "cute" and "purposefully androgynous."

Despite her success, Yoshimoto remains a down-to-earth and obscure figure. Whenever she appears in public she eschews make-up and dresses simply. She keeps her personal life guarded, and reveals little about her certified Rolfing practitioner, Hiroyoshi Tahata and son (born in 2003). Instead, she talks about her writing. Each day she takes half an hour to write at her computer, and she says, "I tend to feel guilty because I write these stories almost for fun."


Reviews of the La piccola ombra


HARLEY

Watch out! Maybe a fundamental change in your life!

TOMMY

The most cool book

MOLLY

Why do you need to drive a phone?

ZACHARY

Phone number you need to drive to protect against robots.

PAIGE

When you regret the book ends!




Add a comment




Download EBOOK La piccola ombra by Banana Yoshimoto Online free

PDF: la-piccola-ombra.pdf La piccola ombra PDF
ERUB: la-piccola-ombra.epub La piccola ombra ERUB
DOC: la-piccola-ombra.doc La piccola ombra DOC
TXT: la-piccola-ombra.txt La piccola ombra TXT